Help,Adding to tmdb

This is from SVT homepage
This is not a New Season it belongs to current Season
New episodes was released in History Of the world this /current Season

Nazismens uppgång och fall

Dokumentärserie om andra världskriget

SPELA AVSNITT 1

Berättelsen om hur Hitler kom till makten i mellankrigstidens Tyskland.

Det finns avsnitt av programmet som innehåller skrämmande scener.

Information om

PRODUKTIONSÅR
2022

RÄTTIGHETER
Kan bara ses i Sverige

Nazismens uppgång och fall | SVT Play)

1. Kampen inleds

Publicerades: Idag 02:00Idag 02:00 • 59 min

Hitler vill ha makt. Istället för revolution väljer han strategin att döda demokratin inifrån. Hans värsta fiende är en judisk jurist vid namn Hans Litten som inser vad nazisterna vill åstadkomma. Vi tränger in i maktkorridorerna där Tysklands främsta politiska mästerhjärna ser en möjlighet att använda nazisternas popularitet för sina egna syften. Del 1 av 9.Mer om programmet

2. Demokratins död

Hitler eftersträvar fullständig dominans och vill leda ett parti som inte kan kritiseras eller har några politiska motståndare. I början av 1933 är Hitler vald till Tysklands kansler, men han har ännu inte absolut makt. Han riktar nu in sig på att avveckla den tyska staten. Han ska eliminera vänstern och liberalerna. Och tidigt, långt innan kriget inleds, börjar judar att dödas. Del 2 av 9.Mer om programmet

3. De långa knivarnas natt

Adolf Hitler har varit förbundskansler i knappt ett år, men känner sig hotad av Ernst Röhms stormtrupper som dominerar Tysklands gator med våldsamma upplopp. Han övertalas av Himmler att förgöra Röhm och göra SS till den enda paramilitära kraften att räkna med i Tyskland. Del 3 av 9.Mer om programmet

4. Operation Barbarossa

Publicerades: Idag 02:00Idag 02:00 • 51 min

När Hitler uppnått absolut makt ställs han inför den lika skoningslöse diktatorn Stalin. Han försöker lura honom med en plan om att invadera Storbritannien, medan han i lönndom förbereder en attack på Sovjetunionen. Del 4 av 9.Mer om programmet

5. Stalingrad

Nazisterna lider nederlag i Moskva. Men nu finns det ingen återvändo. Hitler och Stalin satsar med hela sina arméer, och ingen försöker hejda dem. Hitler har mött sin svåraste motståndare i Stalin - och nu väntar en strid till döden. Del 5 av 9.Mer om programmet

6. Hemmafronten

Publicerades: Idag 02:00Idag 02:00 • 50 min

När östfronten innebär nederlag efter nederlag retirerar äntligen Hitler. Men stora sprickor börjar synas i hans maskineri, och hans innersta krets börjar vädra maktövertag. En fiende inom kretsen utarbetar en plan för att mörda Hitler. Del 6 av 9.Mer om programmet

7. Förräderi

Publicerades: Idag 02:00Idag 02:00 • 50 min

Under vintern 1944 förlorar Hitler strider på alla fonter, men han vägrar att ge sig. Istället samlar han ledande militärer på hemlig ort och beordrar dem att inleda en massiv överraskande attack på de allierade, som en del i hans plan om att utöva fullskaligt krig. Hilter tror att det här blir spiken i kistan för de allierade styrkorna. Del 7 av 9.Mer om programmet

8. Hitlers födelsedag

Publicerades: Idag 02:00Idag 02:00 • 52 min

I slutet av mars 1945 håller nazisternas Tyskland på att kollapsa, och medan Berlin kontant bombas har Hitler retirerat till sin bunker i staden. Där firar han sin allra sista födelsedag. Del 8 av 9.Mer om programmet

9. Mörkret

I april 1945 är i princip hela Tyskland ockuperat av de invaderande allierade styrkorna. När den sovjetiska armén närmar sig Hitlers gömställe börjar nazisternas sista fäste sakta vittra sönder. Del 9 av 9.Mer om programmet

I understand you have problems with TMDB, but the vip forums aren’t intended to post metadata for shows. Please use the report button on the website so it goes into our moderation queue.

2 Likes